maanantai 20. heinäkuuta 2015

Kirottu Suomalainen! eli wälitöntä wihaista blogiwihaa

Minulla keitti Suomalaisen Kirjakaupan verkkokaupan kanssa, koska eivät toimittaneet millään kaksi kuukautta sitten (12.5.) tilaamaani kirjaa. Tarvitsin sen AK-47:sta lupaamaani artikkeliin, mutta vatuiksi meni.

Luvattu toimitusaika oli 2-3 viikkoa, ja kuulin asiasta ensimmäisen kerran kesäkuun puolivälissä heiltä. Tuli ilmoitus:

"Hei! Tilauksesi ########## tuotteen 'AK 47: The Weapon That Changed the Face of' toimitusaika on hieman pidentynyt.  Tilaus toimitetaan arviolta 2 viikon kuluessa. T: Suomalainen.Com"

Seuraavan kerran kuulin kirjasta heinäkuun puolivälissä viikko sitten samalla viestillä. Tänään kyllästyin koko touhuun ja luin vaihto- ja palautusohjeet:

"Tilauksen voi peruuttaa myös ennen toimitusta. Ilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@suomalainen.com."

Tulostin peruutuslomakkeen ja sen liitteeksi tilausvahvistuksen tietoineen ja kiikutin sen lähimpään Suomalaisen myymälään. Täällä ilmoitettiin, että he eivät ota tällaisissa tapauksissa lomakkeita vastaan vaan minun pitäisi soittaa asiasta. Koska en tiedä puhelun hintaa, laitoin sähköpostitse peruutuksen joka "käsitellään saapumisjärjestyksessä"

Suomalaisen tilaukset ovat aikaisemminkin kusseet pahasti kintuille. Muistan, kun tilasimme joitakin vuosia sitten tädillemme harvinaisen höyryveturiteoksen syntymäpäivälahjaksi. Tilaus viivästyi ja kun se viimeinkin tuli myymälään, se myytiin ensimmäiselle sisääntulleelle sattuma-asiakkaalle joka pyysi sitä, ennen kuin ehdimme noutaa sen itse.

Pakko vielä esittää yksi kysymys: onko kukaan koskaan mennyt Suomalaisessa siihen lankaan, että juuri painosta tulleessa uutuusteoksessa on valkoinen hintalappu 79,9€ ja sen alla punainen lappu "TARJOUS: NYT VAIN 49,9€!" ?

Ylipäätään suomalaiset perinteiset kaupat ovat ollet minulle enemmän harmiksi kuin avuksi. Anttilat nyt hieman harmittavat, niissä olen saanut kunnon palvelua. Mutta odotan sadistisesti virnuillen, milloin lamaleikkuri alkaa paloitella Suomalaista Kirjakauppaa. 

Samaan aiheeseen liittyen en oikein jaksanut yhtyä Hesarin voivotteluihin Stockmannin potkuista. Toisinaan olen saanut siellä sen verta ala-arvoista palvelua osoittauduttuani suomenkieliseksi, että enpä kyynelehtinyt luudan lakaistua.

Pitänee laatia uusi asiakastili AdLibrikseen. Ne sentään tietävät, mitä tekevät ja saavat tavaran toimitetuksi. Ehkä saan artikkelin kirjoitetuksi tämän vuoden puolella, jos tilaan sieltä.

2 kommenttia: